Tuesday, May 29, 2012

Alhamdulillah

Assalammualaikum :)
Ya Allah terima kasih ! , ibu ayah , adik-adik , family members , lect Kms , Saviours , and SeMac batch 2011/2012 Thanks a lot . Alhamdulillah. Eventhough tak 4flat , eventhough tak dekan. but still syukur sgt. Tak expect that much , malam tadi nanges dasyat sgt , sebab terlampau risau.

So, here's the results
English - A
Physics - A-
Sc comp - A-
Chemistry - B+
Mathematics - B

Total pngk : 3.3
:)


Kolej Matrikulasi Selangor , so here it's begin

Saya menulis dari hati yg tulus ,

Percayalah tidak ada seorang manusia pun yg tidak pandai , kecuali kalau dia itu malas. SPM saya , biasa je meskipun both Upsr and Pmr I got straight A's . I feel ashamed sgt , bila jumpa kawan lama , they thought Im still as good as when I was in primary , they are totally shocked bila SPM aku just 5A's . and , bila dpt matriks , aku mmg tanak pergi at the first place , tapi Allah memberikan aku petunjuk bahawa di situ hala tuju aku. dan aku ikut. 

bila dekat matriks , aku jumpa suasana baru , cara pergaulan baru , hidup baru dan di situ jujur aku kata , 90% aku bahagia. yg lagi 10% tu sebab tension, ada probs sini sikit sana sikit. erm , then , seriously aku nak bangkit dari kekalahan dari Spm aku. aku nak hadiahkan yg terbaik for both my parents. aku bukan nak kecoh or berlagak, cuma ini sedikit pengalaman. aku paksa diri aku , untuk baca buku , pergi kelas , buat latihan , buat homework , buat tutor , buat past year and so on. istilah paksa tu macam kasar , tapi ianya berhasil.

Alhamdulillah :) Allah masih bagi kesempatan untuk aku rasa semua tu. Terima kasih ya Allah :)
itu sedikit sebanyak dari saya yg masih banyak lagi kekurangan , banyak lagi perlu belajar dan usaha. kepada adik2 yg membaca posting ini , sy harap adik adik aku tetap cekal dan tabah menghadapi hari hari di matrikulasi. usaha tangga kejayaan :) In shaa Allah semua org pun boleh !

Much loves ,
-Amirahbell