Wednesday, July 4, 2012

Ramadhan Tiba Lagi

Assalamualaikum :)
In shaa Allah , dua minggu dari sekarang kita akan menghadapi Ramadhan. Ia tiba lagi Alhamdulillah. Semoga kita diberi umur yang panjang , kesihatan yang baik , rezeki yang melimpah ruah agar kita dapat menunaikan ibadah puasa tahun ini sejurus menunaikan Solat Terawikh. In Shaa Allah Amin .

Salam Nifsu Syaaban to all readers yang beragama Islam. Rasa rindu pada atuk :( banyak benda berlaku lately ni , Semoga Allah beri ketabahan kepada hati ini In Shaa Allah :)

Eish, tadi bukak blog Kak Dena Bahrin :') MasyaAllah ! tgk sepanjang dia kahwen semua , akad nikah punya video semua. Itu nama dia jodoh. Allah beri dia nikmat perkahwinan seawal usia 20 tahun . Alhamdulillah. Semoga kak dena dan suami berbahagia , bercinta hingga ke syurga In Shaa Allah. Yang penting doa. agar dipertemukan dengan org yang mampu menjaga dan membawa kita ke syurga In Shaa Allah :) Pernah dga dkt radio, jika sekarang terdapat masalah dalam perkahwinan , ustazah tu cakap mungkin sekali kita berkahwin atas dasar cinta dan sayang semata , sedangkan jika kita mempunyai niat untuk mendirikan masjid , kita kena bertanya semula kepada Allah , perlu memohon agar diberi petunjuk adakah simpolan simpolan yang kita cintai itu benar akan membawa kita ke syurga ataupun sebaliknya. Buatlah solat Istikharah seperti mana pengalaman kak dena juga. Itu sedikit sebanyak yang saya mampu kongsikan bersama readers.Sesungguhnya Allah telah menyusun segala nya untuk sekalian hambaNya :)


-Amirahbell